Monday, May 7, 2012

kawan baikku menjadi isteri orangg :)

assalamualaikum readers yang budiman :)

semua sihat kah? hopefully semua orang sihat sihat belaka. excited nya nak ceritakan entry kali ni. rasa teruja sangat sangat. hihi. sebenarnya kan. kawan baik kita time sekolah sampai kolej n sampai sekarang dan insyALLAH sampai syurga nanti dah jadi isteri orang laaaahh. panjang cerita nya. hihii.

cerita nya bermula begini. saya ada seorang kawan lain. nama nya Din. saya kenal time satu program motivasi dan saya jadi fasi bersama - sama dengan beliau. lepas habis program ni, beliau ada menghubungi saya. dan tiba tiba beliau meminta saya untuk mencarikan beliau seorang perempuan untuk dijadikan isteri. skema kan ayat. tapi betul . inilah keadaannya.

buat masa tu, memang takde orang lain yang muncul dalam fikiran sy.terus muncul seorang kawan baik yang paling ku sayangg. PUTRI FATIN INSYIRAH MEGAT SOHAIMI. :) :)






saya terus bagitau dekat kawan saya yang bernama din ni, saya mmg ada kawan dan kawan saya memang single lagi. then, din bagitau yang dia just nak jumpa mak ayah terus. tanak becinta - cinta ni. nak kawin je terus. okeh. terdiam jugak saya. tapi memang itu yang terjadi. lepas beliau jumpa dengan mak ayah kawan baik saya. beliau terus move ke peringkat seterusnya dan berakhir dengan peringkat yang paling diredhai Allah iaitu alam perkahwinan. lebih kurang selepas isyak, 4hb 5 tahun 2012, kawan baik sy sah bergelar isteri kepada kawan saya juga iaitu Din :)

orang kata, jadi pengapit ni kawin lambat, haippp. sape kata. kawan baik saya ni jadi pengapit saya time sy kawin tahun lepas dan nahhhhh. tahun ni kawan baik saya sudah berkahwin. so anggapan dan tanggapan itu salah sama sekali ye pembaca semua.

saya sebenarnya sangat respect kepada pasangan ini yang betul - betul menjaa kesucian perhubungan mereka sehingga ke hari pernikahan. bukan senang kan untuk zaman sekarang, tak berhubung, tak berjumpa. tak ber sms sms macam couple lain. kalau semua orang dalam dunia ni macam ni, memang hebatlah islam di seluruh dunia. :)

kawanku sayang. tahniah ye sahabat. semoga bahagia hingga ke syurga. apa pon jadi. sahabatmu ini sentiasa di sisi sampai bila  - bila. mungkin terdapat kekurangan sepanjang perkenalan kita. tapi percaya lah. saya akan cuba sedaya upaya membahagiakan dan menggembirakan hati awak. semua kenangan kita bersama sepanjang persahabatan kita akan tetap bersemadi didalam hati ini. berbuka puasa berbekalkan megi sebungkus dizaman kolej, berjalan kaki ke kolej dengan jarak yang jauh, tidur di atas tilam yang nipis sepanjang 2 tahun 8 bulan kita belajar di kolej. semua itu akan ku simpan menjadi kenangan yang paling bermakna untuk persahabatan kita.

semoga dirimu sentiasa dirahmati dan diredhai Allah. Semoga perkahwinan yang dibina berkekalan hingga ke syurga dan semoga dirimu bahagia dunia dan akhirat. salam sayang untuk mu sahabat.


Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

teristimewa untuk sahabatku tersayang. putri fatin insyirah binti megat sohaimi :)

assalamualaikum :)

1 comment:

  1. aku pun doakan korang2 smua kwan aku berbahagia bersama pasangan masing2 hingga akhir hayat.amin

    ReplyDelete