Thursday, April 12, 2012

bumi bergegar !!

assalamualaikum semua orang :)

skarang masih lagi bercuti sem. lama kan. rasa mcm sebulan bukan seminggu. tapi saya suka :) tak2. sekarang ni nak crita pasal gemba bumi di Aceh yang memberi impak juga kepada negara saya malaysia.

saya berada di dalam kenderaan dan berada di atas jalan raya ketika masa kejadian. jadi saya tidak lah merasa gegaran tersebut since saya mmg dalam posisi bergegar kan. tapi bila dihimpun segala versi cerita, saya dapati memang malaysia bergegar. masyAllah.

TAKOTTTNYAAAAAAAAAAAAAAAA !!

begegar nya bukan sket. menurut saksi, ceh. mcm berita dah ni. gegaran tersebut dirasai lebih kurang lima minit. kesan gegaran yang dapat dirasa adalah pening kepala, air berkocak dan pelbagai lagi bentuk lain. masih ketakutan :(

ni kat bawah ni saya letak berita pasal tu ye. baca suma ni.

Gegaran Gempa Bumi Di Indonesia Melanda Malaysia pada 11 April 2012. Menurut sumber, satu gempa bumi 8.9 Scala Richter telah berlaku di wilayah Aceh Indonesia pada 11 April 2012. Sehubungan itu, beberapa negeri di Malaysia terutamanya di pantai barat merasai impak gegaran daripada fenomena tersebut.

Indonesia mengeluarkan amaran tsunami ekoran gempa bumi kuat melanda wilayah Aceh sebentar tadi. Gegaran pada ukuran 8.9 turut dirasai di kawasan Lembah Klang – Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Shah Alam serta di utara Semenanjung – Pulau Pinang, Perlis dan Perak.

ya ALLAH semoga bencana Alam ini tidak berlaku lagi dan semoga semua selamat daripada bencana alam. aminnnn.

bye suma. jmpa di lain entry ye, salam :0

No comments:

Post a Comment